Barış Nöbeti’ne katılanlar: Çözüm için yasal adımlar atılsın

Paylaş:
ŞIRNEX - Şirnex'te Barış Nöbeti’ne katılan demokratik kitle örgütü temsilcileri, Barış ve Demokratik Toplum Süreci'nin ilerlemesi için yasal adımların atılması gerektiğini vurguladı. 
 
İnsan Hakları Derneği (İHD) Şirnex Şubesi, Barış ve Demokratik Toplum Süreci'ne destek amacıyla Cizîr (Cizre) ilçesindeki dernek binasında Barış Nöbeti tuttu. Eyleme katılan demokratik kitle örgütü temsilcileri, devletin üzerinde düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğini vurguladı. 
 
 
UMUT HAKKI VURGUSU 
 
Halkın en önemli ihtiyacının barış olduğunu belirten Özgürlük için Hukukçular Derneği (ÖHD) Şirnex Şube Eşbaşkanı Dilan Elçi, "Sayın Abdullah Öcalan’ın başlattığı bir süreç var. Bu sürecin herkes tarafından sahiplenmesi gerekiyor. Hukuki düzenlemeler ile siyasi gelişmeler birbiriyle bağlantılı. Siyaset ile hukuki gelişmeleri birbirinden bağımsız düşünmüyoruz. Meclis’te bulunan siyasi partiler elini taşın altına koymalı ve acil bir şekilde gerekli yasal düzenlemeleri yapmalı" dedi. 
 
Abdullah Öcalan ile siyasi tutsaklara dönük tecridin devam ettiğini söyleyen Dilan Elçi, "30 yıldır cezaevindeki tutsaklar serbest bırakılmıyor. Ceza içinde ceza söz konusu. ‘Umut hakkı’ ile ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin (AİHM) verdiği bir karar var. Bunun biran önce uygulanması gerek. Toplumun buna ihtiyacı var" diye kaydetti. 
 
‘BARIŞIN HERKESE FAYDASI VAR’
 
İktidar yetkililerinin kullandığı dili eleştiren İHD Genel Merkez Yönetim Kurulu ve Barış Komisyonu üyesi Haşim Toğrulu, “Terörsüz Türkiye” söylemlerinin sürece zarar verdiğini kaydetti. Toğrulu, "Sadece silahların susması, savaşın son bulması bile bizim için büyük bir gelişme. Bugün bu atmosferin bozulmaması için nöbet tutuyoruz. Şuan süreçte bir duraksama var. Devlet somut adım atmıyor. Kürt meselesi yüz yıllık bir mesele, 50 yıldır savaş var. Bir yerde savaş varsa orada temel haklar ayaklar altına alınır. Devlet bir niyet gösterdi ancak bu sözde kaldı. Barışın herkese faydası var. Barış için Kürtçenin resmi eğitim dili olması gerek. Demokratik entegrasyon için yasal düzenlemeler elzemdir. Yasal düzenlemeler çıkarılmalı. Bu süreç tarihi bir fırsat, bu fırsat geri tepilmemeli" ifadelerini kullandı. 
 
‘EMEĞİN ÖZGÜRLEŞMESİ BARIŞTAN GEÇER’
 
Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu’na (DİSK) bağlı Genel Hizmetler İşçileri Sendikası (Genel İş) Şirnex Şube Eşbaşkanı Ayhan Ergen, emekçilerin Abdullah Öcalan’a güvendiğini belirtti. Ergen, "Barış gelmeden toplum da emekçiler de rahat bir nefes alamaz. Bunun için bu süreci destekliyoruz. Ne gerekiyorsa yapmaya hazırız. Uzun yıllardır emekçilere ayrılmayan bütçe savaşa ayrılıyor. Barış ile birlikte bu bütçe savaşa değil, emekçilere ayrılacak. ‘Siz bir merminin fiyatını biliyor musunuz?’ diye soruluyordu, o mermiler bir yıldan fazladır patlamıyor artık. Ancak bugün barış olmadığı için emekçiler hala yoksul. Emeğin özgürleşmesinin yolu barıştan geçer. Her zaman barış demeye devam edeceğiz. Biran önce yasal düzenlemeler yapılmalı. Adım atma sırası devlette” dedi. 
 
‘BARIŞ SÖZDE KALMAMALI’
 
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Şube Denetleme Kurulu üyesi Selim Sönmez ise, şunları kaydetti: "Barış Nöbeti savaşlar olmasın, insanlar ölmesin diye tutuluyor. Bu nöbetin Türkiye’nin dört bir yanında tutulması gerek. 50 yaşındayım bugüne kadar hep savaş, gözyaşı gördük. Bunun son bulması için bir adım atıldı. Kürt halkı her zaman barış ve huzurun tarafı. Barış toplum için huzur, refah demek. Barış olmasa toplum sağlıklı ilerleyemez. Bir neslin geleceği barışa bağlı. Herkesin barışa kol kanat olması gerek. Biran öne yasal düzenlemeler yapılmalı. Barış sadece sözde kalmamalı. Hukuki adımlar olmadan barışın bir kanadı hep kırık kalır.”